Sadelångest

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Penny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 305
Sv: Sadelångest

Tro mig, en häst uppskattar inte att man trycker hårt på den...

Sen om det skadar den eller inte har jag inte skrivit nånting om...

Och vad menar du med "t.o.m du"?

Så du tror alla hästar uppskattar att få ett kallt bett i munnen? Eller ens bli ridna?

De flesta hästr bryr sig inte bara för att man känner var revbenet går nånstans.

Vad jag menar med det tycker jag är ganska uppenbart då du har skrivit flera korkade saker som kommentaren ovan.

Hur kan du jämföra ridning och kalla bett med palpering???

Du skriver så dumma saker själv här, det är bar du i din egen lilla värld som inte inser det...

Men men jag e la helt puckad, jag som kan palpera hela skelettet och läser till hästmassör och som är nästan 10 år äldre än du.

Det är bara hemskt att vissa kanske tror på det du skriver. En självlärd sadelexpert på 17 bast.

Blir det inget tryck i mun eller på hästens kropp vid ridning eller vid användning av bett?

Så du tror att bara för att du utbildar dig till hästmassör att du kan något om sadlar? Och tror du dessutom att bara för att du är 10 år äldre att du av den anledningen skulle vara smartare? :smirk: Då är du mer korkad än jag trodde.

Visst visst Hera, tro vad du vill. Isf borde du berätta vad den utbildningen heter, för om de lär er såna korkade saker och bidrar till korkade frågeställningar som du har skrivit i flera trådar då borde folk veta vilken utbildning de inte ska gå.

Annars kan väl du berätta lite om DINA utbildningar. Eller varför inte lite om alla hästar du utbildat upp till LA....

Jag har ingen utbildning kring sadelprovning, (men inte heller har jag skrivit att jag ahr det) men jag märker att jag kan mkt mer än de flesta utprovare, för det finns ytterst få av de som har gått kursen som faktiskt förstår principerna kring utprovning.

Men vänta nu, har du inget att säga om din utbildning? Borde du inte försvara din utbildning och att de4t inte är pga den som du skriver vissa kommentarer? Eller du skyller det på din utbildning att du skriver sånt som du bl.a. har skrivit i den här tråden?

Nu har Et vart här. Ponnyerna har blivit masserade och lite "tillknäckta". Lilltjen var sne i manken och i bak. Nu har vi fått hemläxor att massera dem dagligen.

Så till sadeln, den var inte bra. Var rätt vidd och så men den låg inte riktigt bra. Då den var permanentstoppad och kanten där fram mot bogbladet var hård skulle den slå i bogbladsmuskeln och göra illa ponnyn. Dessutom vickade den fram och tillbaka och den djupaste punkten hamnade i lite frammåtvikt. Så har lämnat tillbaka ytterligare en sadel. Skall prova en Stübben Edelweis nu, får vi se hur den ligger.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en Knights Robin Hood äldre modellen som vi fick med ponnyn vid köp. Den ligger helt ok, släpper kanske något lite bak, men...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 170
Utrustning Hej! Som snart nybliven D ponnyägare behöver jag lite input om allaroundsadlar som passar en rak platt rygg med en liten manke. Kommer...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: Elisha
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V