Sv: Sadelbilder, synpunkter välkomna
En välsittande Sport är en dröm att rida i....
Lippans medryttare köpte den Sport jag hittade som passade hästen men bara var 17"....
Den är förövrigt den enda sadel medryttaren kan rida i utan att få problem med sin trasiga rygg...
Just nu har jag en Sport som är nästan 18", men tyvärr har farit lite illa så den behöver rättas till innan den går att använda igen. Självklart är bommen hel, annars hade den varit oanvändbar...
Var i en butik som har sålt Wintecsadlar för att dels prova ut vilken modell jag vill ha och dels vilken storlek...
Det var enda gången jag har suttit i en WW.
Så jag tror att mitt negativa intryck mest berodde på säljarens envishet att jag SKULLE bara ha en 16.5" eftersom jag inte var så lång...
Som tur var så kom det just då en annan kund och lämnade in sin W 2000 av någon orsak, så jag lyckades övertala henne att få provsitta i den.

Det var visserligen en svart, men den var 17.5".
Hon hade fått vänta > 6 månader + ett dyrare pris då den inte gick att få byta...
Det är ett alternativ som absolut inte jag skulle gå med på, utan jag kommer att beställa min i brunt och den ska vara 17.5", därför beställer jag den från England.
Och tjänar runt 2 000:-, trots frakt + bankavgifter mm
Skulle jag sen även beställa Webbers, större benklossar, mer koppjärn, träns mm så tjänar jag mellan 500 - 1 000:- ytterligare...
Och DÅ kan jag stå ut med att det kanske behövs en viss fajt med den svenska generalagenten ifall det skulle behövas någon garantilagning...
Men enligt Konsumentverket är dom tvugna att rätta sej efter EUs lagar och förordningar om att man kan köpa och utnyttja garantin överallt i vilket EU-land som helst, så länge varan är köpt av en godkänd generalagent.
AW: Kom just på att det kanske inte bara var sitsstorleken på WWn som gjorde att jag tycket mej sitta helkonstigt.. det kan ju också ha varit hur stigläderfästena var placerade...