Sadelbilder

Min kanske är omstoppad? För den ser jättefin ut under, lika bred kala hela vägen och ca 3-4 fingrar. Men jag har sett andra äldre Lewa som inte haft det. Och sambons gamla stubben var gräslig. :crazy:
 
Så länge ryggen får plats att röra sig så spelar det ingen roll hur "smal" den ser ut att vara. man kan få intrycket att en sadel kan smalna av väldigt mycket i bka men dte kan vara svårt att säga utan att ha sett sadeln live. Oftast är det så att hästen har plats att röra ryggen under en bit inunder bossorna också, det kan man kolla om man rider utan schabrak, så ser man hur mycket plats det eg. blir.
Har själv sett en sadel med vädligt smal tunnel (dock så vart det en enorm anliggningsyta) men när jag såg den efteråt så visade det sig att hästen hade haft gott om plats för ryggen.
 
Dessutom såg det ut som det var rundbossor på FB:n, så det är möjligt att den sista biten inte ens ligger an mot hästryggen.
 
Men, är den verkligen knölig? Tycker snarare att det ser ut som solen glänser konstigt i den... men kan vara jag som ser konstigt också. :)
 
Precis! Stubben har ju också rundbossor och iochmed att sadeln inte ligger an längst bak (bra för korta ryggar) gör den ju ingen skada.
 
Min Lewa är säkert lika gammal och har oxå bred kanal mellan bossorna, få in 3-4 fingrar mellan, och den är inte omstoppad vad jag vet.
 
Jo sadeln är ganska knölig i verkligheten. Vet inte om tjejen ska stoppa om eller inte..
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
822
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: warg
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 865
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp