Sadelfråga - gammal zaldi

HotrodKitten

Trådstartare
Jag har en gammal zaldi till min häst som vi båda trivs bra med, men jag är nu inne på att köpa en ny sadel.
På storleken står det 31 (bomvidd) och 17". Min fråga är då, skulle det funka att köpa en nyare zaldi-sadel i samma storlekar, eller har zaldi ändrat något nyss? Är det olika från modell till modell? Vet inte exakt årtal på min sadel men den är inte 100 år och inte heller 5 år.

Vad jag har fattat det så är sadeln utprovad till honom nyss och han trvis bra med den, och jag gillar den skarpt. Våran andra häst behöver en ny sadel då Stübbensadeln hon har, som är från kritaperioden ungefär, är mördande hård, och tanken var då att hon får zaldin och jag köper en ny. De är väldigt lika i ryggen så det tror jag inte är några problem.

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: aiquen
·
Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 524
Senast: Jolo
·
Utrustning Jag letar som en tok efter en ny sadel till min häst, men inget passar i en vettig prisklass verkar det som. Nu har jag hittat en ny-ish...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: AmyPond
·
Utrustning Med ny häst så är jag tillbaka till sadelträsket igen.. suck! Har läst runt på olika trådar här på buke och fått en hel del nya...
Svar
13
· Visningar
13 315
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.