sadelfråga!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 636
L

LuddeLump

Idag provade jag B-ponnyns sadel på D-ponnyn. Den låg lika bra som hans egen sadel gör. Det konstiga är att de har helt olika rygg. Den lilla ponnyn har låg manke och är tjock och bred över ryggen. Stora ponnyn har hög markerad manke och smal rygg. Alltså kan väl inte lillpållens sadel ligga bra på henne :confused: ?
Jag får gott och väl in en tvärhand under framvalvet men den ligger inte och vickar eller så.
(Kan tillägga att vi har den lilla på foder, och sadeln följde med henne.)

Kan det vara möjligt att samma sadel kan ligga bra på så olika hästar???

Sv: sadelfråga!

Nja... ta kontakt me sadelmakare.. de alltid så att man tycker..å denhär ligger perfekt, så ligger den helt fel. Gör de för säkerhets skull.. hellre det än en trasig häst.

Sv: sadelfråga!

Tack för ditt svar, Asterix. Vi har ju bara lånat ponnyn, men jag ska nog ta henne till en sadelmakare ändå. Sadeln passar inte min dotter heller, det är så högt framvalv att hon slår i stjärten stup i kvarten. Och det är ju inte så kul...Vi kan ju sälja sadeln sen när vi lämnat tillbaka ponnyn.
Jag är nyfiken på hööks syntetsadlar, det är ju bra pris på dom. Men den sadelmakaren jag tänkte åka till jobbar i en annan hästsportaffär i sammma stad som Hööks. Kan man låna sadlar från Hööks och ta med sig dit tro...? Den andra affären har dock ett stort utbud av beg sadlar och det är ju bra.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 224
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025