Sadelfundering

WhoIsItAgain

Trådstartare
Börjar undra om ja blivit lite lurad.

Har två sadlar, en hopp o en dressyr. hade ute en sadelprovare som sa att hoppsadeln var bra men inte dressyren. Det underliga är bara att jag rider mest i hoppsadeln och i dressyren kanske 1 gång i veckan. Min häst har fått reaktioner i ryggen. Är det inte mer troligt att det är hoppsadeln som är problemet?

Undrar bara för att det första utprovaren frågade var om jag var ute efter en ny dressyr eller hoppsadel. Jag sa dressyr och då tyckte jag att han bara inriktade sig på att den var fel. Men egentligen ville jag ju få båda kollade lika noga och byta ut den som är mest akut. Dressyren är äldre så jag trodde ju det var den. Men som sagt nu börjar jag fundera.

Vad tror ni kloka Bukare?

Sv: Sadelfundering

Ja han ville antagligen sälja en dressyr sadel till dig.

Sv: Sadelfundering

Det är ju mest troligt att det är din hoppsadel det är fel på om hästen har ont i ryggen.. Be en annan sadelutprovare kolla sadlarna och ta ut en kiropraktor/equiterapeut som kanske också kan komma med bra synpunkter.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: Miingla
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 374
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka