Sadelgjord Cheyenne Barefoot

r_freddy

Trådstartare
Undrar lite vad ni har för sadelgjord till denna sadel :confused:
Jag har en själv och till denna har jag en lädergjord med resår i båda sidor.
Nu till problemet:
Det går inte att kliva upp om inte någon håller i mot på andra sidan.
Mina föräldrar rider lika mycket som mig, och de har lite svårare med balansen. Därför har det hänt att sadeln snurrat runt :o Inte så roligt. :angel: Hur hårt ska man dra åt igentligen :confused:
Kanske ska skaffa en vanlig gjord utan resår :mad:

Sv: Sadelgjord Cheyenne Barefoot

Man skal ikke stige opp fra bakken når man har en barefoot cheyenne ! Må bruke rampe eller noe annet å stå på.

Jeg har en olympic stoffgjord med elastikk i begge ender til min sadel. Har ingen problemer med at den snurrer.

Sv: Sadelgjord Cheyenne Barefoot

Jag har en Fitform men med vanlig lädergjord och jag kliver upp från marken som vanligt. Har provar med resår men ALLT snurrar, oavsett sadel. Det beror lite på formen på hästen också, min har en låg, bred manke och nedsänkt ryggrad (i muskler) så det finns inget stopp i sidled. Tom longergjord, travselen snurrar, därför använder jag svanskappa.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 190
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 211
Senast: __sofia__
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III
  • Atletix
Tillbaka