Sadelgjord m magplatta!

Sv: Sadelgjord m magplatta!

Fråga min pålle!!

Hon gick utan magplatta som 4-åring, fast hon gillade inte att hoppa hinder på 1 meter, och då speciellt oxtrar, hon stod emot som f-an.

Den var en bekant som såg när jag hopptränade henne och sa att sätt på henne magplatta, annars så lär hon nog sluta hoppa...

Snabbt som ögat köptes det en magplatta.
När jag sedan skulle hoppa henne, så stod hon som vanligt emot när jag red an mot oxern, men fick hon att hoppa. Vid nästa försök så stod hon inte emot lika mkt, och tredje gången hoppade hon utan att göra motstånd.

Min pålle är så kvick i sina ben att hon slänger upp dem i magen, ska hon bli straffad för att hon är kvick i benen genom att det gör ont på henne. Är det inte bättre att skydda hon från att få ont, och i stället bevara hennes teknik!?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
14
· Visningar
504
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
4
· Visningar
315
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Åsa A
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka