Sadelgjord med breda spännen

Rimfaxe

Trådstartare
Jag har en sadel med 28 mm breda sadelgjordsstroppar. Jag har lyckats hitta EN (!!) dressyrgjord som passar, en Gera sympatexgjord. :mad:

Var kan man hitta spännen till sadelgjordar, så att man kan låta byta de befintliga spännena på sin favoritsadelgjord?

Eller vilka sadelgjordar har liksom Gera väldigt breda spännen?

Sv: Sadelgjord med breda spännen

Vad har du för sadel?
Nyfiken...

Om du inte hittar någon vettig gjord kanske du ska överväga att smalna av stropparna.
Det finns speciella läderverktyg för sånt. Kanske kan en skomakare hjälpa dig.
/T

Det är en FreeForm bomfri sadel.

Det går inte att smala av stropparna. Baksidan av dem består av någon slags plast, på den är det sytt skinn/läder. Skär jag bort en del av dem så går de med andra ord helt isär. Som det är nu drar jag sönder sadelgjordsstropparna om jag inte har just Gera-gjorden.
Dock vill jag ha en lädergjord med resår i bägge ändar alternativt i mitten och det finns INGA sådana som jag hittat. Jag har hört efter överallt. Tilläggas bör sägas att jag inte vill betala mer än max 1000 kr för en vettig gjord.

Någon måste väl veta var man iaf kan få fatt i nya spännen?

www.stallvra.com Återförsäljaren till Freeform har lite olika gjordar på sin hemsida....kan det vara något?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 278
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 079
Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
2 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka