Sadelgjord med magplatta

Mimsan_

Trådstartare
Vilket märke föredrar ni och använder ni med fårskinn eller inte?
Har en känslig häst som jag funderar på att köpa en med ludd till men om inte fårskinnet går att ta av är det lika bra att köra utan om all skit samlas i luddet..

jag tycker att passformen har mycket större betydelse för skavkänsliga hästar och hästar med tvång.
min ena häst kräver en gjord som är väldigt rak i framkant för att inte få skav, medans min andra behöver en som har en smal framåtskuren bit och sen utskurna gropar för armbågarna.
med fel gjord så får båda hästarna skav och den ena hästens sadelgjordstvång förrvärras ordentligt.

Vilket märke föredrar ni och använder ni med fårskinn eller inte?
Har en känslig häst som jag funderar på att köpa en med ludd till men om inte fårskinnet går att ta av är det lika bra att köra utan om all skit samlas i luddet..

Jag har haft gjord med fårskinn men har ny bara läder eftersom den var så dryg att hålla ren. Smuts är ju skavhästens värsta fiende, rent läder har inte ens min mest känsliga fått tillstymmelse till ska av.

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 118
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka