Sadelgjord och pad?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Fabbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 834
F

Fabbe

Vad skall man ha för stolek på w- sadelgjord? Skall köpa w-sadel men har ingen koll på sadelgjordarna. Han har 130 cm på vanlig sadelgjord. Och vad skall man ha för pad? Eller skall man ha filt istället..?

Sv: Sadelgjord och pad?

Hm.... Jag har för mig att Harry hade 130..... Och han har en 32" gjord eller var det 33":rofl: Jisses vilket minne jag har:o

Om du ska ha en padd så ska du inte köpa en Built Up, såvida sadeln inte är för bred framtill då är en sådan perfekt;)
Om du ska ha en filt så msåte du ha något typ av underlägg för bara en filt är för tunnt eftersom sadeln inte har någon stoppning.

Fick du något svar eller tjorvade jag bara till det:eek:

Sv: Sadelgjord och pad?

Mount Never Rest skrev:
Hm.... Jag har för mig att Harry hade 130..... Och han har en 32" gjord eller var det 33":rofl: Jisses vilket minne jag har:o

Om du ska ha en padd så ska du inte köpa en Built Up, såvida sadeln inte är för bred framtill då är en sådan perfekt;)
Om du ska ha en filt så msåte du ha något typ av underlägg för bara en filt är för tunnt eftersom sadeln inte har någon stoppning.

Fick du något svar eller tjorvade jag bara till det:eek:

Okej...då vet jag lite vad jag skall köpa...:) Tack

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 842
Senast: Nepenthe
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Blandraser och renraser
  • Kattmat i mousse-form