NightRain
Trådstartare
det är så att min häst har sadelgjordsläget ganska mycket längre fram än sadelläget.. har nu använt en hopplatta efter tips från sadelprovaren som funkat jättebra.. men nu är de så att han fått skav av den så ville hitta en vanlig sadelgjord att använda tills de är läkt. (en vanlig ligger inte direkt på skavet, testade med en svängd som en tjej i stallet har)å de jag behöver då är en svängd.. men nu är de så att jag hittar inte nån som passar min budget just nu.. har inte råd att köpa ny för runt tusenlappen har letat begagnade men finns inte i hans storlek..å svårt att hitta svängda över lag tycker jag.
de jag undrar helt enkelt.. går de ta en "vanlig" icke svängd sadelgjord och korsa stropparna? ligger sadeln bättre på plats då? har nämligen hört en del som gjort så å varit nöjda. men tänkte att jag ville kolla mer er först åxå innan jag köper en vanlig så att säga..
har ni några erfarenheter av detta..?
de jag undrar helt enkelt.. går de ta en "vanlig" icke svängd sadelgjord och korsa stropparna? ligger sadeln bättre på plats då? har nämligen hört en del som gjort så å varit nöjda. men tänkte att jag ville kolla mer er först åxå innan jag köper en vanlig så att säga..
har ni några erfarenheter av detta..?