Sadelgjord

majola

Trådstartare
Hej!

Jag letar efter en rödbrun sadelgjord. Den ska vara i läder och ha resår, helst på båda sidorna.

Jag vet att Zaldi och Stübben har, men de är ju så :devil: dyra! Är det någon som känner till något billigare märke som har en sådan?

Sedan undrar jag hur man egentligen mäter längden på sadelgjorden. Vi provmätte en hemma och den var 127 cm inklusive spännen. Ska man räkna med spännena eller inte?
 
Jag har en lädergjord från Hööks, tror den kostar runt 600-700kr. Är kanon nöjd med min, har den på en tabaccofärgad sadel å innan dess en havannafärgad, passade bra till båda. Tror man mäter med spännena oxå!
 
Har en sådan du förmodligen letar efter men den köpte jag begagnad. Ingen aning om märke. Flåt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
1 566
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 805
Senast: Dopy
·
Utrustning Vart hittar man en bra lång (150 cm) sadelgjord i läder och med resår? Min häst har under sommaren vuxit ur sin 140 cm gjord (och...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Är edt någon här som har tips på liite billigare hästtäcken!? Jag letar regntäcke, och tänkte lägga de lite dyrare pengarna på...
2
Svar
23
· Visningar
7 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp