Sadelgjordar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare louie lee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 644
L

louie lee

Finns det någon slags sadelgjord som hjälper sadeln att stanna på plats dvs hindrar den från att åka framåt? Visst är det väl så att om sadeln glider framåt så är den som regel för liten? Tack kära vänner för Era svar. :rofl:

Sv: Sadelgjordar

Sadeln kan glida fram om den är för smal, ja. Men den kan även göra det om hästen har för stor mage, så att sadelgjordsläget är ända framme vid armbågarna.

Det finns sadelgjordar som är svängda, och ska hindra sadeln från att åka fram, men de ska man naturligtvis inte använda om sadeln åker fram för att den är för smal. då ska sadeln bytas!

Denna kan jag rekommendera varmt!
Tänk bara på att denna är från Hööks, hittade nämligen ingen bättre bild. Alltså är inte denna av bästa kvalitet. Vet att TopReiter gör en bra. Här finns den också, då i vitt.

330308.jpg

Lycka till!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Det kan göra skillnad om du spänner gjorden i andra stroppar också. Tyvärr minns jag inte om de var de två bakre eller främre man skulle använda för att förhindra att sadeln åker fram.

Främre!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Tack! En sådan ska jag genast springa iväg och köpa!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: grodan21
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 679
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 909
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31