Sadelgjords stl.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mos410
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 578
M

Mos410

Jag ska låna hem en sadel på prov och behöver då även låna en gjord. Stort problem,,,Jag har aldrig haft en dressyr gjort på min häst förr och jag vet inte vliken stl jag ska ha.
Han har inte haft en sadel på 2 år så jag vet inte vad han har på vanlig sadelgjord heller:confused:
Jag har tyvärr varit puckad nog att jag glömde mäta honom när jag va i stallet.
Men kanske någon kan ge ett tips på hur räknar man ut vilken stl man ska ha? (kan mäta honom i kväll)
Det ska va en dressyrgjord (jag har inte sett sadel IRL änn, utan hämtar sadel och gjord samtidigt)

För övrigt är det en amerikansk travare på 163 cm, med stor manke och stor plats för lungorna. Sadeln är en torsion treeking.

Alla förslag är välkomna:D

(behöver snabba svar:confused::angel: )

Sv: Sadelgjords stl.

Jag har en Torsionsadel på bruksnordis, och en 75 cm dressyrgjord till det. Min häst har jättevid "bröstkorg" men sadlen har rätt långa stroppar. De sitter ju fäsade längst ner på sadlen. Din sadel är likadan som din, min är en Endurance och det är samma förutom knästöd i princip.

Sv: Sadelgjords stl.

Okej tack så mkt för svaret:D

Jag har fått hem en sadel, på prov. Det hör väl inte hit riktigt men hur gillar du din sadel?
Sitter den bra?
Vill veta och höra allt om dessa sadlar nu ^^; har letat sadel i 2 år nu och detta är den jag gillar bäst hitills, men vill veta så mkt som möjligt om dom;)

Liknande trådar

Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 705
Senast: Mickizz
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
2 020
Senast: Sol
·
Utrustning Hej tjejer (och eventuellt intresserade killar)! Läst en hel del här på buke och lärt mig massor, dammat av gamla hjärnceller men en sak...
Svar
7
· Visningar
3 357
Senast: Helli
·
Dressyr Jag har ett litet dilemma. Tidigare har jag bara ridit i hoppsadlar, och min dressyrsadel har jag haft i lite drygt ett år bara, mina...
Svar
7
· Visningar
4 271
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur