M
Mos410
Jag ska låna hem en sadel på prov och behöver då även låna en gjord. Stort problem,,,Jag har aldrig haft en dressyr gjort på min häst förr och jag vet inte vliken stl jag ska ha.
Han har inte haft en sadel på 2 år så jag vet inte vad han har på vanlig sadelgjord heller
Jag har tyvärr varit puckad nog att jag glömde mäta honom när jag va i stallet.
Men kanske någon kan ge ett tips på hur räknar man ut vilken stl man ska ha? (kan mäta honom i kväll)
Det ska va en dressyrgjord (jag har inte sett sadel IRL änn, utan hämtar sadel och gjord samtidigt)
För övrigt är det en amerikansk travare på 163 cm, med stor manke och stor plats för lungorna. Sadeln är en torsion treeking.
Alla förslag är välkomna
(behöver snabba svar
)
Han har inte haft en sadel på 2 år så jag vet inte vad han har på vanlig sadelgjord heller
Jag har tyvärr varit puckad nog att jag glömde mäta honom när jag va i stallet.
Men kanske någon kan ge ett tips på hur räknar man ut vilken stl man ska ha? (kan mäta honom i kväll)
Det ska va en dressyrgjord (jag har inte sett sadel IRL änn, utan hämtar sadel och gjord samtidigt)
För övrigt är det en amerikansk travare på 163 cm, med stor manke och stor plats för lungorna. Sadeln är en torsion treeking.
Alla förslag är välkomna
(behöver snabba svar