Sadelhjälp? *Bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 069
E

Ello

Som många andra skulle jag vilja veta lie ditåt vilka sadlar som kan passa på min lilla tjej :) Har hon rak rygg? Svängd? Liten manke? Osv.. Eftersom jag bor på Åland och vi inte har någon sadelutprovare här så är det ganska svårt att få hjälp :crazy:

Sadeln på bilderna är en Globus Loke 34 i bomvidd.

Jättetacksam för hjälp :)

http://s166.photobucket.com/albums/u83/Elin-85/Sadel/

Sv: Sadelhjälp? *Bilder*

Du borde ta fler bilder från sidan... Spontant tyckte jag iaf att det såg rätt okej ut, dock får jag en känsla av att sadeln kan vara för rak, beroende på hur hon ser ut när hon rids. Ser även ut att vara lite för takformad för henne.
Möjligt att den sadeln fungerar hyfsat efter en omstoppning, men jag skulle absolut prova lite fler sadlar.
Vad är det för häst?

Sv: Sadelhjälp? *Bilder*

Ok, ska försöka ta lite fler bilder när jag åker till stallet ikväll :) Har tidigare prövat Prestige Silver Star som var alldeles för svängd i bommen och har också provat en Albion Style och Kieffer Lech. Kieffern var också för svängd.

Hon har välmusklad rygg och kommer upp med ryggen ganska mycket när hon jobbar så när jag ridit är det jämna avtryck på ryggen. Den har en tendens till att glida lite framåt när jag galopperar. Har även beställd en svängd gjord eftersom sadelgjorden glider framåt och då drar sadeln med sig. Hon har ju lite tendens till mage :p

Det är ett svenskt halvblod, 12 år gammal och 1,55 hög :)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Oknytt
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 672
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
907
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka