Sadelhjälp, tack!

hjärter_dam

Trådstartare
Hoppsadel till liten stor häst, 160 cm hög. Liten, omarkerad manke, rak,relativt kort rygg. Jag är 164 cm lång, och den hubertus allroundsadel jag har just nu har inte tillräckligt framskurna kåpor, och för lite stöd. Dessutom glappar den bak när pållan hoppar upp sig ordentligt. Vilken tumstorlek kan jag behöva?(jag har relativt långa ben till min ringa längd, men de är ju inte långa om man jämför med andra)

/S, mycket tacksam för svar!

Sv: Sadelhjälp, tack!

Vet att du har pm:at, har bara inte orkat läsa eller svara..... ;)

Har du enb bild på din häst?
Vilken bomvidd har du?

Var har du för byxstorlek?
Vad har du för sitsstorlek på sadeln nu?

Ta tid på dig, jag har inte så bråttom.

Jag har 36 eller 38 på byxor, men jag vet tyvärr varken tumstorlek eller bomvidd på den nuvarande sadeln. Står det någonstans på sadeln eller måste man veta det? Kan man mäta det på något sätt? Det är inte jag som äger hästen, och jag var inte med "i bilden" när den gamla sadeln inhandlades.

Bild har jag inte men jag kanske kan fixa. Ur vilka vinklar ska jag fota för att du ska se det du behöver?

Tack snälla för att du ställer upp, men det är som sagt inte så bråttom, pållan har lite jullov just nu. Tack!

tum storleken kan du få fram om du kollar under kåpan, där kan det vara tryckt på lädret.
Ibland kan det ha stått på dom där små skydds*lapparna* som man har över sadelgjords spännena, men dom försvinner ofta så ifall dom är kvar så kanske....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 557
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka