R
Rasken
Fick med en dressyrsadel till hästen när jag köpte honnom i början av sommaren.
Visste att den behövde bytas ut så vi åkte till sadelprovaren och vi satsade på en hoppsadel.
Dressyrsadeln låg tydligen väldigt dåligt och bommen var ev sne också. Så den andvänds ej mer
Det blev en appaloosa(presige nu va?) "golden star" tror jag att det är.
Men nu när man ska börja träna dressyr för tränare och sen ut och tävla skulle det ju vara bra med en dressyrsadel.Men har inte råd att läga å så mycket pengar så en begangnad räcker bra! tänkte höra efter lite tips på sadlar som kan tänkas passa!
Han hade på gamla dressyrsadeln bomvidd 31 och 17 1/2" men den var för smal
Hoppsadeln är en 34 och 18" som passar
vad ska man ha för storlek? för appaloosan har vell andra nummer än andra sadlar eller?
Kan inte så mycket om det här med sadlar så det är vell därför man frågar.
Lägger in en bild på hanns rygg! Dock är han just nu tjock...
Visste att den behövde bytas ut så vi åkte till sadelprovaren och vi satsade på en hoppsadel.
Dressyrsadeln låg tydligen väldigt dåligt och bommen var ev sne också. Så den andvänds ej mer
Det blev en appaloosa(presige nu va?) "golden star" tror jag att det är.
Men nu när man ska börja träna dressyr för tränare och sen ut och tävla skulle det ju vara bra med en dressyrsadel.Men har inte råd att läga å så mycket pengar så en begangnad räcker bra! tänkte höra efter lite tips på sadlar som kan tänkas passa!
Han hade på gamla dressyrsadeln bomvidd 31 och 17 1/2" men den var för smal
Hoppsadeln är en 34 och 18" som passar
vad ska man ha för storlek? för appaloosan har vell andra nummer än andra sadlar eller?
Kan inte så mycket om det här med sadlar så det är vell därför man frågar.
Lägger in en bild på hanns rygg! Dock är han just nu tjock...