sadelhjälp!

bambi82

Trådstartare
Har tänkt köpa en zaldi royal till min Nsv-travare då jag tidigare fått hjälp att prova ut sadel till henne och den passade fint. Red igår i en sån sadel på henne men då kändes det inte så bra längre sadeln lutade lixom bakåt kändes det som när man red i den, att bakvalvet var lägre än framvalvet. Vad beror det på passar inte sadeln eller behöver hon kanske en bredare bomvidd? :confused:

Sv: sadelhjälp!

bambi82 skrev:
Har tänkt köpa en zaldi royal till min Nsv-travare då jag tidigare fått hjälp att prova ut sadel till henne och den passade fint. Red igår i en sån sadel på henne men då kändes det inte så bra längre sadeln lutade lixom bakåt kändes det som när man red i den, att bakvalvet var lägre än framvalvet. Vad beror det på passar inte sadeln eller behöver hon kanske en bredare bomvidd? :confused:
Det är inte så att du sadlat för långt fram?

Liknande trådar

Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 044
Senast: caballus
·
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
3 331
Senast: Liten
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈