Sadelhjälp!

percival

Trådstartare
Jag behöver en ny sadel till min pålle men jag har aldrig varit med om en häst med en sån svår rygg. Iofs är jag inte så jättekunnig när det gäller hästens rygg och passande sadel men jag tror snart att jag blir galen.
Min häst är bred.. behöver säker 32 i bom. Kort lite svängd och har manke.(det har väl alla iofs men men). Dessutom behöver han en brad kanal.
Jag provred i en Zaldi Atlanta här om dagen och själv älskade jag den.. tyvärr satt den inte lika bra på min hästs rygg som jag satt i den.:(
Någon här som kan rekomendera ett märke i medelklass-pris?
Bifogar bild på hästen.. kanske kan hjälpa lite?
Tacksam för råd..

th_100_0444.jpg

http://photobucket.com/albums/c164/patriciaeriksson/th_100_0446.jpg

http://photobucket.com/albums/c164/patriciaeriksson/th_100_0452.jpg

den sista där ser man väl inte hur han egentligen ser ut bara hur otroligt fet han är :D
Obs... ja jag vet, vi jobbar på det(det där med vikten alltså)

Sv: Sadelhjälp!

Det bästa, både för dej och hästen, är att du tar hjälp av en utbildad sadelutprovare.

haha skrev just ett sådant inlägg ang. sadelutprovare..
ville bara veta om någon här har erfarenhet och kan rekomendera en bra sadel :smirk:

tillägg:
jag har just idag en väldigt dålig sadel.. min sits är skitkass men den blir värre i den jag har. Det var just därför jag fastnade så för Zaldin då den "satte mig på plats", gav mig ett mjuk och naturligt stöd och jag trillade inte fram som jag annars brukar göra..

Själva sadelläget är inte så böjt som man kan tro, det är mer en illusion pga att han är högre bak.
Och under arbete kommer ryggen upp lite också, så mitt tips till dig är att prova en äldre (innan 2000) Frank Baines, eller möjligtvis en Prestige Top dressage. Röösli kan nog också funka.

Liknande trådar

Utrustning Min mor har fått hem en ny häst som behöver sadel. Dock har hon en rygg som vi inte har en aning om vilka märken kan passa. Tanken är...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Jag letar ny sadel har nu en bomlös Barefoot London men vill ha en annan sadel då jag vill komma "ner " mer på hästen och sitta...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: mily
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 565
Senast: Stina12
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 131
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka