sadelhjälp!

nemesis

Trådstartare
ska köpa "ny" sadel till mitt hblsto.
hon är stor och "rund" över ryggen ca170 mkh.
vill ha tag i en begagnad sadel, en hoppsadel.
jag är ganska kort, och vill ha en sadel med BRA stöd, både framför och bakom skänkeln, alltså en med klossar bak.
gör inget om den är gammal, bara den är skön att sitta i och man får mycket kontakt med hästen.
frågan är bara vilket märke man ska välja???:confused:

nån som känner till en bra hoppsadel med mycket stöd, begagnad som kan kosta ca 2-3000:-?
alltså, söker ingen som säljer, bara nån med tips på märke:smirk:

tack på förhand!

Sv: sadelhjälp!

Kanske en Stubben MF,den har bra stöd.Om du har tur kan du kanske hitta Romanus som MF (jag har den) och den är garanterat mkt skönare en Siegfried!

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 555
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Miingla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
18 936
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?