Sadeljakt..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wiike
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 587
W

Wiike

Alla vet vi vilket strul det kan vara att hitta en sadel som inte bara ligger perfekt och passar hästen utan man själv även ska känna sig bekväm att rida i och sitter bra i.
Jag har provat allt från den billigaste dressyrsadeln till dyare modeller som edinburgh mm mm utan lycka :(

MEN NU!! För 1000 kr hittade jag en omärkt sadel som jag köpt och den ligger perfekt :banana: Och så skön!!
Jag som sitter värdelöst i vanliga fall i dressyrsadlar (balanssvårigheter :p) sitter perfa!

haha snacka gott skratt :rofl:

Sv: Sadeljakt..

Grattis till att ha hittat sadel :) det är inte lätt!
Jag hittade en dressyrsadel som hästen älskar men som jag själv inte lärt mig rida i ännu och har slitit mitt hår och stångat skallen blodig för att få tag i en billigare hoppsadel. Hade tänkt lägga ca 3-4.000 på en begagnad kvalitetshoppsadel, men i hans storlek är det ganska kört... Av en slump så åkte jag och tittade på Cavalettisadlarna och efter lite joxande blev det fkatiskt en helt ny för under 2.000 som passar! Jag är oxå glad nu :D

Liknande trådar

Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 120
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej :) Jag har letat sadel LÄNGE nu!:cry: Har ridit barbacka hur länge som helst för jag hittar aldrig någon sadel som ligger bra på...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: oxo
·
S
Utrustning vi planerar att köpa en shettis som barnen kommer att ha som ridhäst (och jag kommer köra). Så jag passade på att titta runt för att...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Nitronom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka