Sadel till shettis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Suskiv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 723
S

Suskiv

vi planerar att köpa en shettis som barnen kommer att ha som ridhäst (och jag kommer köra). Så jag passade på att titta runt för att kolla vad utrustning mm ligger på och hittar då endast ponnyputor och 1000 kr sadlar till småttisar. Finns det inga kvalitetssadlar till shettisar?

(självklart ska sadel inköpas efter vad som passar ponnyn i fråga sen)

Sv: Sadel till shettis

Det finns även om det inte är så vanligt, såg en 14 tum sadel som var jättefin, tror det var en moris och nolan:)

Sv: Sadel till shettis

Passier, Stübben, Thorowgood och Wintec är exempel på märken som har sadlar ner till 15". På den tiden jag red shettis hade jag en Wintec allround 15" som funkade bra. Både Wintec och Thorowgood finns ju dessutom med rejält breda bommar.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 988
Senast: Juli0a
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 414
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka