"sadelkammare" till hästsläp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 720
M

Moja

Hejsan,
Har en dalavagn som vi tänkte renovera och vi vill gärna ha en slags sadelkammare på den.Sådan som sitter utanpå vagnen. Det verkar så behändigt att slippa ha sadlar och sådant i bilen när vi åker till sommarstugan.
Men jag hittar ej någonstans där det finns att köpa?
Undrar också om någon kanske har byggt en sådan själv?
En till fråga om någon satt in fönster i sitt släp på egen hand?
/ Moa

Sv: "sadelkammare" till hästsläp

Jag köpte mitt Ume-släp i Borlänge. Där satte dom på min begäran dit ett sadelskåp och ett nytt fönster. Hör av dig till någon återförsäljare av transporter så vet nog dom var det finns sådana saker. Har för mig att man kunde sätta dit fönster och skåp själv.

Såvitt jag vet är det Thule som har tagit över dalavagnen? Mejla dom och fråga om det finns några sådana tillbehör.

Jaså, jo du kanske har rätt. För jag har sökt på dalavagnen men inte hittat någon sida.

Jag byggde en själv (gick på en utbildning där vi byggde grejer i glasfiber), annars om du går in HÄR, klickar på tillbehör och sedan på sadelskåp så finns det där. Tror att de passar även till dalavagnen

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 943
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 779
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 084
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 916
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka