sadelknuta??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 790
S

spindel_17

hej

jag tror min ena häst har fått sadelknuta.
när jag tog på täcket idag kände jag en knöl lite större än en ärta.han hade ont när jag tryckte.
sitter precis vid sadeln.vad kan det vara??det är bara än en så länge.

Sv: sadelknuta??

Är väl lite sent på året nu kanske men min häst hade en dag massor med små knölar på ryggen precis under sadeln. Hittade sedan massor med älgflugor (älgloppor) på honom. Tror det kan vara bett efter dem, men är inte helt säkert. Knölarna är fortfarande kvar efter nu drygt 2 mån. Han har dock inte ont av dem men de kliar. Veterinären sa att det inte fanns så mycket att göra. Förra gången när han hade knutor på ryggen använde jag en gelepad tillsamman med en polypad och efter många månaders slit med massage och annat så var de bara vips borta en dag. Men som sagt, nu har det kommit tillbaka knölar igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
599
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 556
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! Jag har panik. Min vovva på 10 år har under några månader haft en mikroskopisk mörkt brun prick på huvudet som jag tänkt kommit...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka