Sadelköp..!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Zandra90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 696
Z

Zandra90

jag har två hästar varav en av dom är ett Halvblod på ca. 170 ganska stor och har väl en väl synlig mankse kan inte kalla det stor manke och intel iten manke.. jag har en sadel till honom men den har jag bara på lån och ingen vet vad det är för tum med mera på den..

Är det nån som kan svara på hur man kan ta reda på det??

Och vad skulle du kuna tro att mitt halvblod har för storlek på sadeln??

hal aldrig komit underfund med det här med sadlar :P det är inte min starka sida men för hästen är en viktig del vid ridning..

Sv: Sadelköp..!!

Prova att lägga tråden på utrustning istället....

Vad din häst behöver för storlek kan ingen svara på, vill du veta hur du tar reda på det så kolla i mina gamla trådar och läs.
Tumstorlek mäter man från mitten av knappen på framvalvet till mitten av bakvalvet.

Sv: Sadelköp..!!

okej..!!
när man ksa mäta ska man mäta på undersidan eller över sidan av sadeln?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 933
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 339
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka