sadelkunniga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare clint Eastwood
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 678
C

clint Eastwood

Ok då har man varit hos sadelutprovare.......
tycker mig ha ganska bra koll på tillpassning av sadel (man har ju ändå hållt på ett bra tag med hästar) därimot har jag inte så jätte bra kunskap om hur olika märkens bommar är osv. man vet ju hur dom är som man själv passat in till sina hästar genom åren men markanden är ju enorm.

Till frågan: Prestige passar hästen, alltså ingen rak rygg, men jag tycker man sitter lite "uppe på" i prestigen (kanske inte alla) Provade då butet............::idea: naturligtvis super skön:angel: passade hästen också, men 26' och 6 mån leveranstid. Vill inte vänta (tävlings abstinens)

Ge min förslag på vad jag skall kolla på `= något böjda bommar.

Jag vet ju att det finns många på buke som nästan kan vart enda märke:bow:

Hann inte prova mer än 2 sadlar på provningen:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Jeps
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Freazer
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka