Sadelläge på 35cm??

Marlan

Trådstartare
Har mätt ponnyns sadelläge och det är 35 cm :eek:
Han har granka hög-hög manke och är bred som en flygplats över ryggen.
Har provat en barefoot i ett par månader, funkade jätte bra i början tills han växte ur pommlen framtill. :smirk:
Har provat fylla den med annat med då kasar den jätte mycket! :crazy:
Den bredare pommlen är för låg för hans manke...
Provade en top reiter bomlös ikväll.... Funkade inge bra det heller.
Den är för hård/rak för att följa hans rygglinje. Den trycker även på manken trots en ordentligt cutback.

Vill gärna ha en bomlös, men inte hålla på med padden då den aldrig ligger stilla för han rör sig så mycke i sitt framparti och rygg.

VAD SKA JAG GÖRA??? *gråter snart* :cry:

Sv: Sadelläge på 35cm??

Köp en Star Trekk Comfort Shorty! Min häst har ca 37 cm sadelläge, ST C S är ca 47-48 cm men eftersom trycket tonas ut bakåt och framåt så är det område där det syns att det legat på tryck, ungefär lika som min hästs sadellägeslängd och det fungerar jättebra. Sen finns det koppjärn som lyfter från manken i 5 (!) olika bredder och jag har 3:an på min breda arab.

Gå in på www.kaupreridsport.se och kolla!

/Camilla

Liknande trådar

Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
3 001
Senast: Gotthard
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 321
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 511
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 136
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka