Sadelmakare?

S

Spider84

Sitter och funderar på hur man blir sadelmakare...

Är det lärling som gäller eller finns det en utbildning för det?

Ni som är utbildade eller har funderat på det och grävt en del i det hoppas jag kan dela med sig!

är inte utbildad men vet att man först går som lärling hos en auktoriserad, efter visst länge så avlägger man gesällprov och skall ha tillverkat lite hästutrustning, sadel osv.
Tips: Prata med Sonja Påhlsson, hon brukar väl komma upp till er?

Ingen koll på henne, men jag tänkte prata med Anky (sadelmakaren på hippologum) om det och se vad hon säger.

Inte för att jag vet om jag vill bli det, men att i alla fall få lära sig att sy i läder m.m. hade varit bra. Sen kanske det leder till att man gräver ned sig mer vad vet jag.

Tärnsjö sadelmakeri utbildar sadelmakare...jag TROR utbildningen är två år.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: ameo
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 909
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur