Sadelmärke för ryttare med ond rygg

Sv: Sadelmärke för ryttare med ond rygg

Provade rida i Childeric eftersom alla säger att de är så mjuka och sköna, men kunde inte röra mig normalt på två veckor efter ett dressyrpass i den sadeln.

Jag har ridit i ett par olika childeric, dom kändes ganska olika varandra. men jag upplevde ingen av dom som mjuk. Jag har en childeric nu men upplever den ganska så hård. Dock ändå bekväm. Det är en bra sadel, men är man ute efter en "mjuk" sadel så skulle jag nog inte tipsa om just childeric. Jag upplever nog Childeric och Röösli ganska lika varandra i "hårdheten"...

Nej,man blir inte automatiskt sjukskriven.Diskuterade det med företagsdoktorn förra veckan och ville själv göra ett försök att jobba,men nu vet jag inte riktigt hur det ska gå till...
Jobbar på en Intensivvårdsavelning med mkt lyft och spring...
Skulle nog ha lyssnat på doktorn och tackat ja till sjukskrivning känns det som just nu!

Jag skadade min rygg på jobbet för drygt 10år sedan efter att ha stått vriden och böjd över en patient i 10 timmar.
Ortopederna här vill inget göra-det blir bättre när du blir äldre och naturligt stelare...Strängnäs däremot har velat steloperera.

Jag har kämpat mig tillbaks till jobbet,men har senaste året bara blivit sämre och den nya MR:n i mars visade diskbråcken.Det i bröstryggen ger inga större problem,men de i ländryggen trycker på nerven och ger iscias och domningar i benen samt smärta i ryggen.Nu väntar jag på ny rtg:n då jag blivit ännu sämre än vid den förra och sedan skall jag slåss mot ortopeden igen:D

När jag låter bli att rida någon dag är jag ännu sämre,så det är nog bra för mig trots allt!

Fy vad tråkigt att du skadade dej i arbetet.
Det är ju så tråkigt när läkarna inte vill hjälpa en, eller iallafall känns det ju inte som det men de har väl förhoppningsvis en orsak till vad de gör och säger men jag förstår din frustration. Jag hoppas ju egentligen att jag slipper operation helt, att det inte är så allvarligt men vad jag förstod på både läkaren och sjukgymnasten så är hoppet inte så stort om man ser till mina symptom. Det är väl därför jag har fått ridförbud. De vill ju inte heller att skadan ska bli värre än vad den redan är utan att den kanske kan läka av sig själv ändå. Jag är så dålig att jag bara kan gå lite inomhus. Trappor är ju bara att glömma men det var ju svårt innan med. Ute så får jag använda rullstolen nästan hela tiden för vid minsta ojämnhet på marken så går det inte att gå. Jag mätte, jag kan gå max 80 meter ute sedan har jag mer ont i flera dagar :(

Härligt att du blir bättre av att rida :laugh: Det har jag ju också alltid blivit med mina tidigare skador och sjukdomar så de blir ju på samma gång sämre nu när jag inte kan. Det blir en ond cirkel :(

Hoppas att du klarar av att jobba, annars får du väl tänka som så att du iallafall har försökt.

kl

Jag håller med om de som skrivits om Childeric (i alla fall den enda jag ridit i). Den är klart hårdare men fick inge ont i ryggen av den.

Den som varit absolut värst för min rygg (har komprimerade diskar och problem med överrörlighet) är Baldur. 10 minuter gick bra men red jag en runda på 45min så tog de 3-4 dagar innan ryggen var som vanligt igen.

Man är så olika så är nog svårt att tipsa om någon modell

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 957
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 111
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 912
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈