Sadeln åker fram

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 796
A

Alpin87

Sadeln åker fram och schabraket åker bak. Vad kan jag göra?? Det e så jobbigt att behöva sadla om 4 ggr under ett ridpass.

Sv: Sadeln åker fram

Hästen jag rider har nån sorts "glidskydd" under vojlocken. Funkar jättebra! Vet tyvärr inte vad den heter, men det borde ju finnas på de flesta ridsportaffärer.

ok, jag har en aktonpad, kan försöka med den, den borde ju vara lite antiglid iaf.

Finns nog tyvärr inget annat svar än att den sadeln passar inte hästen. Få hjälp av utbildad, duktig (finns mer eller mindre duktiga även av de som är utbildade..) sadelinprovare och försök hitta en som passar din häst.

Att sadeln åker fram brukar tyda på för smal bom. Det kan vara värt att kolla det först, annars kanske du står med en häst som har ryggont om en månad :crazy: .

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Smultron
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
897
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V