sadeln kanar bakåt!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Starport
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 448
S

Starport

När jag galopperar så kanar sadeln jätte mycket bakåt..
Vad ska jag ha för brösta? och jag är rädd att isånna fall att den ska svava på han.

Hur ska jag göra?

Sv: sadeln kanar bakåt!!

Håller med D_C, tror inte att din sadel ligger bra för så hade den legat still, eller så sadlar du förbannat mkt för långt fram och den eg ligger där den borde ligga...

Visst kan det vara så att sadeln inte passar men OM den nu gör det så kan du ju testa en vanlig förbygel - de är bra tycker jag. Finns både med och utan elactisitet.

Bomvidden är för stor.
Om hästen är omusklad, så kan du ha brösta ett tag och se om den musklar sig
Kom ihåg att en tunn häst får tunna muskler

* Tunnhäst får tunna muskler * :confused:

Det uttrycket har jag aldrig hört förut....

Däremot har jag haft några mycket tunna hästar som inom några månader har gått från att se ut som ett "himalayamassiv" till att bli bredare och mer musklad än den ardenner jag en gång haft....

:confused:

Utan mat kan inte något däggdjur bygga muskler.....

MIna hästar får alltid massor med BRA hö, kraftfoder efter deras arbete och alltid utvistelse i stora kuperade hagar tillsammans med polare.....

Allt arbete sker i kuperad skog då jag inte har tillgång till vare sej ridhus eller ridbana.

Jag har aldrig sett en krallig tunn häst eller människa.
Undantaget hingst eller deffad kroppsbyggare

Det där är ett elände. Min häst är likadan, har provat det mesta i förbygel o antiglid väg. Och sadeln är noga utprovad av expert och den ligger perfekt för alla som undrar!! Det bästa är förbygel med resår men när sadeln glider så mycket kan bogfriheten hindras lite, då är det bättre med en kletig antiglid padd. Är lite nyfiken på den som finns på equalitylines hemsida, Noslip padden, har hört att den ska vara väldigt bra!!
Lycka till!

Lollan skrev:
Det där är ett elände. Min häst är likadan, har provat det mesta i förbygel o antiglid väg. Och sadeln är noga utprovad av expert och den ligger perfekt för alla som undrar!! Det bästa är förbygel med resår men när sadeln glider så mycket kan bogfriheten hindras lite, då är det bättre med en kletig antiglid padd. Är lite nyfiken på den som finns på equalitylines hemsida, Noslip padden, har hört att den ska vara väldigt bra!!
Lycka till!

Håller med. Hur bra sadel man än hittar så glider den bakåt pga. hästens otroligt usla sadelläge. Det behöver faktiskt inte alltid vara sadelns fel - som du skriver - utan ibland är faktiskt hästen helt enkelt byggd så!

Liknande trådar

Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka