Sadeln ligger mot manken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NightOwl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 220
N

NightOwl

Lånade hem en stocksadel för att prova och den låg jättefint förutom i kanalen över hästen där den nästan tar imot manken.
Finns det några paddar för att höja upp sadeln över manken eller är det bara att lämna tillbaka sadeln?
Sadeln ser jättefin ut fast den är begangnad och det var ett kanonpris på den, importerad från Australien.
Måste jag åka 16 mil igen för att lämna tillbaka sadeln eller finns det något hopp att det går att få den att passa med en pad?

MVH/ Stefan

Sv: Sadeln ligger mot manken

Jag hade också lämnat tillbaka den.. Passar den i övrig så blir den ju för trång om du börjar padda upp sadeln. Nä, skaffa en sadel med cutback då din häst verkar behöva mankfrihet på sadel!

hej
det värkar som om den är för vid i bommen annars föreslår jag att du lämnar tillbaka den eftersom den kommer att trycka på manken när du sätter dig i den!

Lycka till !

Jag ska lämna tillbaka den på mondag :cry:
Provade den igen för någon timme sedan och det lär aldrig bli speciellt bra med någon padd under den.

MVH/ Stefan

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 463
Senast: Buck
·
Utrustning Jag vet att det finns många sadeltrådar, men det känns omöjligt att hitta svar på min fråga genom att leta i dem! Jag jagar efter en...
Svar
3
· Visningar
1 423
Senast: Liisaa
·
Utrustning Vi skulle köpa ny sadel till Kreles. Första vi hade hemma låg bra, men den var ojämn i stoppningen :crazy: Så den fick åka tillbaka...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Lorelie
·
Utrustning Och har beställt en ridgjord för 300:-. Varför då då? Jo jag tycker det är helt barockt att behöva valsa runt och testa sadel på sadel...
Svar
16
· Visningar
1 685
Senast: Fifflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka