Sadelproblem...*tips*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ameli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 565
A

Ameli

Precis som de flesta har jag jättesvårt att hitta sadel till min häst *suck* Han är ett hbl på ca 165 med MKT manke och ngt nedsjunken rygg (han är 16år) men annars relativt rak i ryggen. Inte särskilt bred över ryggen heller. Jag har provat säkert 100 sadlar men ingen ligger bra. Ligger den bra vid manken hamnar den i baklut direkt o vice versa. :confused: Är det ngn som har ngt tips på modeller som skulle passa? Har även vart på sadelprovningar men även sadelutprovarna har inte hittat nåt. Ngn som haft liknande problem?

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: poetin
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband