Sadelproblem??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mimmsan_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 748
M

Mimmsan_93

Nu är det så att jag nyligen skaffat häst. Jag vet inte om hennes sadel passar. Den ser ut att sitta bra. och jag är ingen sadelexpert precis. Men kan nån ge mej nåt tips om hur man ska kolla?? tack på förhand //JUlia

Sv: Sadelproblem??

ta helst hjälp av en sadelutprovare, eller en utbildad ridlärare eller nåt. det är jätteviktigt att sadeln passar, och är man itne duktig på det själ måste man ta hjälp.

Ta ut en utbildad sadelprovare/sadelmakare.
Dom pengar det kostar är väl investerade. :bow:

Håller med de andra, ta ut en sadelutprovare (hör med andra i stallet!) och helst ska du ta ut flera (då vissa inte är så duktiga som de påstår sig vara...). Kostar ca 4-700:- men det kan det vara värt....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår