sadelstorlek?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Ida_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 072
I

_Ida_

jag och min syster fick ett presentkort på en hoppsadel i julklapp och nu ska vi åka och prova ut en:)
vilken storlek tum/vidd tror ni att vi ska ha om jag (som är längst) är 159 cm och hästen är en maxad connemara d-ponny? (eftersom att hon är väldigt rastypiskt bygd så har hon ju ganska bred rygg) Detta är bara för att få ett hum om hur den ska va så att vi inte åker till sadelutprovaren och han inte har nån som passar alls.

Sv: sadelstorlek?

det kan slå fel ganska mycket om man frågar efter bomvidd här på buke.. jag tycker att ni ska ta med hästen till sadelutprovare i vilket fall som helst, h*n är utbildad och bör hitta en sadel som passar eran häst :)
har h*n ngen passande sadel hemma så får h*n väl beställa hem en som passar..

Du kan inte få något hum om bomvidd och sitsstorlek genom att fråga här, men du kan ju säga till utprovaren att ni kan behöva vid bom så han har det inne.

fråga inte oss häsr.. hehe.. kan bli fel väldigt lätt. Men se till att hitta en BRA sadelutprovare så löser det nog sig :)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej Försöker hitta en allround eller hoppsadel till vår maxade D-ponny. Har haft sadelutprovare ute men hon hade inget som passade. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 039
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 292
Senast: VegaL
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 311
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka