Sadeltips?? dressyr

Sv: Sadeltips?? dressyr

Hej! Nu har jag kollat hos två ÅF i Sverige (de enda kanske) och den i mjölby har bara ett fåtal modeller, Jessica, Suzannah och Ideal dressage. Verkar även svårt att få dem med luftstoppning. ÅF utanför Stockholm har betydligt mer att välja på. De har även den nya intressanta modellen Tonishia som känns väldigt bra både utifrån beskrivning och på bilden.
 
Sv: Sadeltips?? dressyr

Varför skulle det vara svårt att få dem med luftstoppning? Berättade ÅF det? I o f s är det inte alla hästar som gillar luftstoppning, vissa tycker det är fullständigt vidrigt.
 
Sv: Sadeltips?? dressyr

Min häst gillar det, har testat många olika modeller och de med luftstoppning gillar hon bäst. Jag känner min häst. ÅF har ett bassortiment. Ska de specialbeställa så verkar de vilja att man köper sadeln och då kan man ju lika gärna specialbeställa själv, direkt från tillverkarn.
 
Sv: Sadeltips?? dressyr

Har du provat Flair innan, för det är stor skillnad mellan Cair och Flair.

Ja, får man ändå inte öppet köp så kan man ju beställa från tillverkaren. Det lär väl bli billigare, risken är att det tar lite längre tid bara.
 
Sv: Sadeltips?? dressyr

Glömde svara, nej aldrig testat flair. Tycker dock att det låter bättre med 4 kammare som man själv kan reglera luften i. Anledningen (tror jag) att min häst gillar luft istf stum ull, är att hon har lite SI-ledsproblem till och från och därmed blir öm och stel i ryggen. Det verkar som att det följsamma med luft passar henne. Så jag kommer troligvis ta med ett mått på hennes rygg samt ett foto till butiken i Sthlm, provsitta och välja en modell som jag tror passar henne (kan hennes rygg ganska bra vid det här laget). Skulle det sen inte funka så får jag returnera den och stå för frakten bara. Är i Sthlm ganska frekvent pga av jobbet ändå. Men klart, hittar jag en begagnad på närmre håll så är ju det att föredra, om inte annat för att testa den på hästen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 073
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
917
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: TessanK
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp