Sadeltips?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kurant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 761
K

Kurant

Vilken sadel kan ni rekommendera till en ganska bredryggad häst, med djup rygg och lätt överbyggd (är finare än hon låter :o )
Har provat nya Wintec wide,som var bra i vidden, men den var inte tillräckligt djup+att den har kilbossor, och det passar väl inte överbyggda hästar?
Alla ev. tips mottages tacksamt.

Kurant

Sv: Sadeltips?

Kilbossor kan passa alla hästar, beror på hur sadeln ser ut i övrigt och hur långa kilbossorna är.

Ett bra tips är County. Finns MÅNGA begagnade i XW (om det är det du behöver, finns många W med,) är bra för svankryggar.

OK.Fler?Har sett en Henri de Rivel som jag tyckte såg djup och passande ut, men den kanske inte finns i vid modell?Vet du?Eller nån annan?

Kurant

OK.Fler?Har sett en Henri de Rivel som jag tyckte såg djup och passande ut, men den kanske inte finns i vid modell?Vet du?Eller nån annan?

Kurant

F´låt att jag upprepar mig :o är dålig på det här

Kurant

HdR är skitsadlar. Har dåliga bommar och är i övrigt för raka i bommen för att passa din häst ( så som du har beskrivit henne.)
Prova County, är det enda märket jag kan komma på som verkligen är bra, bra andra handsvärde, passar svank rygg och överbyggd häst och finns i väldigt breda bomvidder.

Prestige tror jag kan passa!
Finns i breda bomvidder, bra andrahandsvärde, kvalitetssadel till bra pris. Livstidsgaranti på bommen osv...

Jodå, Prestige passar väldig svängda rygger också, iaf dpm breda. Hade en 37'a till min numera pensionär, han har väldigt svängd rygg

Jaha, County eller Prestige verkar vara nåt för oss alltså?Låter som det kommer att bli dyrt..... :cry:

Kurant

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 665
Senast: Ceta
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 521
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka