Sadelundran.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 570
B

bussig

Har idag en utprovad dressyrsadel. På 2 år så har hästen ändrat sig. Har blivit smalare. Konstigt tycker jag. Då jag tränar bättre och mer idag än för 2 år sedan. Var vid en annan sadelprovare i våras och fick tipset att lägga en yllepadd vid bomen framtill. Men detta kräver att du är rätt i balansen i din sits sa h#n. Det har inte gått så bra. Jag har kommit i bakvikt i min sits. Jag är så förbannat trött på det här med sadlar nu när det börjar krångla. Har nu krånglat med 3 hästar med sadlar. Och det är DYRT oxo. Jag har problem själv med att hitta sadlar till mig själv oxo. Dom får inte vara för djupa i sitsen för då får jag skavsår i underlivet. Idag så har jag en KN Largo som är bra i sitsdjupet men är lite dåliga knästöd i tycker jag. Ni sadelduktiga har ni tips på någon sadel som jag kan prova. Är livrädd för nya sadlar. Provar gärna begagnade sadlar först. M & N funkar inte för hästen vet jag. Den sadel blir för lång. Den guppar bak.

Sv: Sadelundran.

Men om du hamnar i bakvikt med paden så borde du ju inte behöva en pad? Kan du inte lägga in en bild på hur din häst ser ut med sin sadel?

Liknande trådar

Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 226
Senast: Linda_A
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 722
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka