"sadelvagn"

zanzan

Trådstartare
Såg två saker i helgen när jag var ute å tävlade som jag blev jätte intresserad av. Det ena var en sadelhängare på hjul kan man säga ganska hög, med plats för ryktlåda på toppen och det var nog nån korg under och tränshängare oxå.

Den andra var en sadelhängare som man "hakade" fast mellan gallren på boxväggen den var bara som en lång stång med två pinnar ut.

Shit vad jag förklarar dååååligt:crazy: Men frågan är om ngn vet vart man kanhitta sånna? Var ju bra mkt smidigare än ett stort tävlingsskåp!!! Snälla all som vet ngt endaste:banana:

Bockar å bugar för alla svar:bump:

/Zanzan

Sv: "sadelvagn"

Den senaste butiken jag såg hade en sådan sadelvagn var Ryttare & häst i Flyinge. Den finns inte med på hemsidan men om du ringer och frågar så kan de säkert lämna lite upplysningar.

Jag har en sådan sadelvagn, men jag har fått min tillverkad åt mig. Tror det gick på 500 kr exkl. ryktlådan på toppen. Min har ryktlåda, tränshängare, sadelhängare och korg för strykkappor, lindor etc. undertill.

Står bra i transporten (man kan sätta den på ena sidan av mellanväggen om man åker med mellanvägg) och är lätt att sätta fast i bommen fram. Jättebekvämt att slippa släpa med allt ut i gången, fullkomligen överlastad.

Själv så har jag som en sadelkorg från hööks, kolla på hemsidan sök på typ "sadel" så kommer den nog upp. Den är som en korg med ett trekantigt tak:p Men jag såg en som såg ut som en "soppåseupphållare" också, som en lång och en liten korg längst ner. Men en sån där som man hakar fast i boxdörren låter ju som en "vanlig sadelpinne". Ska ta o kolla om jag hittar lite bilder!
/anna
edit: Det finns ju en till som man lixom viker upp också. :idea: :p

Senast ändrad:

Såg två saker i helgen när jag var ute å tävlade som jag blev jätte intresserad av. Det ena var en sadelhängare på hjul kan man säga ganska hög, med plats för ryktlåda på toppen och det var nog nån korg under och tränshängare oxå.

Den andra var en sadelhängare som man "hakade" fast mellan gallren på boxväggen den var bara som en lång stång med två pinnar ut.

Shit vad jag förklarar dååååligt:crazy: Men frågan är om ngn vet vart man kanhitta sånna? Var ju bra mkt smidigare än ett stort tävlingsskåp!!! Snälla all som vet ngt endaste:banana:

Bockar å bugar för alla svar:bump:

/Zanzan

Titta här, länk
Camilla

Har hittat lite bilder nu:
Den som man "viker upp"
sadelbock.jpg

En korg med sadeltak(jätteliten bild?)
710660.jpg

Hittar ingen "hög" sadelhängare... :( och jag lyckas inte hitta ngn bild på en "vanlig sadelpinne". Men någon annan kanske kan?

823106.jpg

Låter på beskrivningen som det är en sådan, eller?

710660.jpg

Jag har en sån här och den fungerar bra om man har utrustningen kvar i bilen, men inte så smidig om du vill flytta den med utrustningen på.

Därför har man koppel på den! :smirk:
Funkar utmärkt och den är jättelydig! :D

Det var jag faktiskt inne på när jag köpte den, men jag tävlar distans och där är det flesta fall inte så plant och slätt på tävlingsområdet så det har varit enklare att bära den.

Men du, trevligt att den är lydig, jag får testa min och se om den är lika som din! ;)

Det var jag faktiskt inne på när jag köpte den, men jag tävlar distans och där är det flesta fall inte så plant och slätt på tävlingsområdet så det har varit enklare att bära den.

Men du, trevligt att den är lydig, jag får testa min och se om den är lika som din! ;)
:rofl: Och lyssnar den inte så får du väl be den att "gå fot" :p

En sån var det som Viktoma visar!! 1000-tack. Och de andra dåliga förklaringen var till en sån som cano hittade!! Vad bra! Ska beställa med en gång - mkt smidigare än ett skåp för 5000:banana:

Tack allihop:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka