Sadlar CWD

rubytoo

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av dem??? Vet att Roffe rider i dem nu och provsatte en i helgen och föll som en fura :love:

Är det någon som har en sådan eller vet någon som har en sådan
??

Sv: Sadlar CWD

Ja det finns en annan tråd om detta, det är alltså en fransk sadel där lädret ligger i ett slags ek bad upp till fyra¨månader innan de börjar klippa i det. en otroligt mjuk o fin sadel där vulstret är sytt på ett speciellt sätt för att hästen skall få maximalt med svängrum när den hoppar. den är rätt ny här i sverige men väldigt stor ute i eruropa! vill ha!

Vet att fauvette's mamma här på buke säljer sådana sadlar :idea:

Den heter "CWD sadel?"
men dom är rätt dyramen absolut värt priset!

jag såg en sådan sadel i tyskland. 22 000 kostade den om någon undrar...

Jag har haft min CWD i snart 2 âr och är mkt nöjd

I Sverige kostar de 26500kr. Iaf i Dagstorp i helgen när jag tittade på dem.

Superfin var den.

Top rider som säljer sadlarna kommer till falsterbo!:)

YÄÄÄY då ska jag nog låta mamma köpa dom sakerna som jag spanat in på hemsidan ;) :love: :bump:

Deras träns är lite "trâkiga" men sadelgjordar, benskydd och förbygel m.m mkt fint

*kl*

gosh, deras saker var grymt fina. de är samma kvalité som butet, hérvé godignon, dy'on m.fl eller? isf ska jag satsa på de här märket när jag köper storhäst :)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka