Sadlar för rak rygg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Neinor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 6 130
Sv: Sadlar för rak rygg

jag tror wintec har andra dressyrsadlar, frågan är om den jag testar nu är från 500 serien, men det låter som att det ser mörkt ut för den.

TinyWiny:tack för tipset, ska kolla upp en. Har skrivit ner alla tips på en lista så de blir lättare att gå igenom :)

josefinefreed: det låter verkligen som om din häst har en problematisk rygg, hoppas att min pålle är lättare :crazy:

Tycker dom är riktigt bra i kvalitén.
Ligger på mellan 8000-10500kr i nypris beroende på affär. Ja, kingston är inte alls detsamma som Knights.. Kingston är ett "billighetsmärke" som jag inte skulle rekommendera.

precis som jag misstänkte alltså, ville bara dubbelkolla :) lätt att blanda ihop dem

Hittade en Knights Lady Hawk helt ny för strax under 4000 kr. Är det ett bra pris?

Känns som att det är ett "normal" pris för den sadeln. Ligger på strax under 4000 de gånger jag sett den till salu. Hittade just dressyrmodellen för 3700kr..

Ok då är det nog samma vi sett. Låter ju oneklingen vara en ganska ok sadel för pengarna.

Har inte sett den IRL men av info att döma på sidan där jag hittade den så verkar det vara en bra sadel för det priset om du vill ha en syntetsadel. Dessutom såg jag att det fanns en rabattkod på 15% av köpet, då blir det ju ännu billigare för dig. :)

Ja jag bryr mig inte om att är syntet. jag vet att jag antagligen kommer få byta sadel snart igen då han lär bli vid i bommen när han är mera musklad så att den ligger på ett lågt pris är bara bra så länge sadeln i sig är bra. Jag missade att de hade 25% rabatt förra veckan :eek:

Har just varit i sadelletartagen för rakryggade medryttarhästens räkning. Sadelmakaren rekommenderade Albion, M&N och Jacson Celine.

Det blev en M&N gold collection, hopp, till ägaren och en Wintec Isabell, dressyr, till mig :) Sitter som en smäck :)

Wintec Isabell är rakare än 500-serien.

Jacson Celine är på tok för svängd för min rakryggade häst. Har en Claridge House Trevor hoppsadel och en Onsäddle Epona dressyrsadel (väldigt lik pfiff amaretto i passformen)

Jag hade för några år sedan en Knights Hawk till min ridtravare. Passar som tidigare nämnts, väldigt raka ryggar! Minns inte vilket järn jag hade i, men vet att det gick att byta.

hawk.jpg

/ Tessan

Sålde sedan "hawken" till stallägaren för 2 000 kr.

nyhawk-1.jpg

sidan-1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Där ser man.. Ja, din lady hawk ser faktiskt mer sväng ut, än min allround. Den var verkligen RAK!

Det märkliga var att jag först beställde en helt ny hawk på nätet. Fick hem den och provade, men var inte riktigt nöjd med passformen. En tid senare fick jag möjlighet att köpa en begagnad Hawk i nyskick. Den skilde sig faktiskt en del i form och bomvidd, trots att det var samma vidd på järn i och båda var så gott som nya. - Konstigt! den senare låg bättre på hästen, så det var ju i vårt fall bra men man tycker ju inte att det borde skilja så.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka