Sadlar för stora ryttare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 903
C

CeciliaW

Jag har upptäckt att de flesta billigare sadlar jag har kollat på finns bara i storlek upp till 17 tum. Jag är dock rätt storväxt (ffa runt rumpan) och skulle helst ha en större sadel för att få plats ordentligt. Rider just nu i en 17tumssadel som funkar, men... den är lite liten, och en större vore ju trevligt.

Finns det inte större sadlar som inte kostar skjortan? Jag är ute efter en allroundsadel.

Sv: Sadlar för stora ryttare?

En begagnad stübben kan man få för ca 2-3000 kronor, det räknar jag som billigt och de finns i storlekar upp till 19" 17,5 är väldigt vanligt och 18" är inte heller ovanligt...

Polly_Mulle skrev:
En begagnad stübben kan man få för ca 2-3000 kronor, det räknar jag som billigt och de finns i storlekar upp till 19" 17,5 är väldigt vanligt och 18" är inte heller ovanligt...
Det låter absolut som något för mig... får kika runt lite då.

På oxhorsestore.com kan du hitta billiga sadlar i st 17,5 och 18".

Henri de Rivel?
I lager har man bara upp till 17,5", men du kan beställa upp till 19" utan att det blir dyrare. Dock får du räkna med en viss leveranstid.

Immer

Det är ju inte bra för varken dig eller hästen att rida i en för liten sadel, så om du inte hittar en begagnad tycker jag du ska lägga lite extra och få¨en billigare ny. HdR, Jacson, Globus och Wembley finns i 18".

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 422
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 199
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 196
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka