Sadlar, jag blir GALEN...

Sv: Sadlar, jag blir GALEN...

ylvalill skrev:
Jo, jag har redan tittat på Globussadlarna. Blev väldigt förtjust i modellen "Clic". Den låg väldigt bra på pållen i storlek 36 bortsett från att den tyvärr inte var tillräckligt hög i framvalvet så det blev inte tillräckligt med luft mellan framvalv och manke... :( Himla synd för jag tyckte den var väldigt skön att rida i och det var ju dessutom ett bra pris på den. (Blev lite grinig på försäljaren bara som tyckte att "jomen det är ju bara att ta en sadel i en eller ett par storlekar mindre så hamnar den inte så nära manken..." :crazy: )

Har du kontakt med någon sadelmakare/sadelutprovare? Jag blev lätt fascinerad över hur han med stoppningen kunde 'trolla'. Sadeln låg bra, men för nära manken. Vilket är det näst största problemet vid inpassning till valacken (det STÖRSTA är hans extremt korta sadelläge..) och måååånga sadlar jag provat hemma har jag ratat pga det. hade jag provat den här hemma hade jag ratat den med.

Iaf, sadelmakaren mixtrade med stoppningen, och på något intressant sätt, så utan att den blev för trång/synbart trängre vid sidan om manken så ökade mankfrigången från 'ett finger i kläm' till tre fingrar utan kläm.. Så passar den väldigt bra annars kanske det kan vara ide att höra om det går att lösa?

Liknande trådar

Utrustning Hur är dessa sadlar? Vad ligger den bäst på för rygg? Har kollat på en med bomvidd 4, säger mig noll och ingenting… Behöver en kort...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
334
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31