Sadlar liknande Stubben?

Min häst är också känslig för kilbossor och jag har haft både Stübben Scandican och Tristan utan problem. Jag tror t o m att Tristan Lyx har helt vanliga bossor. Det såg i alla fall ut så på en sadel som fanns i mitt stall, som jag också provade på min häst.

Men jag får nog säga att jag gillade Scandican bättre än Tristan. Den kändes lite lyxigare. :p

Jag skulle mycket gärna vilja prova Stübben Avalon. :d

Lemetexen har bra bossor också, inga kilar. Jag har haft Crestan och Futuran, fast nackdelen är ju att de är permanentstoppade.

mvh Jessica
 
Får jag ställa en lite dum fråga kanske,,, men vad är det för skilnad på kilbossor och vanliga bossor??? Bara så man vet...

/Maria
 

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Jeps
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 968
Senast: MiniLi
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp