sadlar med breda bossor!

Zaida

Trådstartare
hej,
jag hade en hästmassör ute i stallet igår till min häst som jag precis köpt hon tyckte att jag skulle ha en sadel med breda bossor till hästen för att den skulle då på bästa sätt jämna ut trycket på hästens rygg. har ni tips på sådana här sadlar förrutom bates???

Sv: sadlar med breda bossor!

Är inte Pessoas sadlar breda?

Jag har fått besked av min vet./fys. och sadelutprovare att min häst ska ha stor anläggningsyta för bästa fördelning, för att få bukt på hennes skadeproblem.

De sadlar (hopp) jag fått rekommenderat är pessoa (vissa modeller tex. don neco och någon mer jag inte kommer ihåg), morris&nolan och cliff barnsby, finns säkert fler men dessa passade min pålle och hennes rygg och problem.
Till dressyr har vi inte kommit än men tror att det är lite lättare då många dressyrsadlar har större anläggningsyta, om jag inte är helt fel på det...

hejsan!
jag har tänkt att lägga max tolvtusen på min sadel. vad har du för tips att ge då? vilka sadelmärken??

hon har en ganska rak rygg, men lång manke....=) om du förstår hur jag menar har bilder som jag ska lägga ut senare i kväll när jag fått korten mailade....

nu har jag köpt mig en sadel jag hade en sadelprovare ute för andra gången och äntligen hittade vi en sadel som passade oss båda=)

det blev en bates momentum, super skön!!!

tack för hjälpen

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
899
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka