cactuspower
Trådstartare
Satt just och kikade runt lite på annonssidorna efter en beg. dressyrsadel. Anledningen till att jag tänkt köpa en beg. sadel är ju för att priserna brukar sjunka rätt rejält och för att man kan lyckas göra en del klipp!
Fick syn på en sadel som intresserade mig och som dessutom fanns inom mycket rimligt avstånd från mig. Jag tänkte att jag kunde ringa och fråga om jag inte kunde få ha den på öppet köp någon vecka, men så började jag luska runt lite och sen så såg jag att en sådan sadel ny kostade end. 9100:- och beg. låg den ute för 7500:-.
Sadeln i fråga var en Bates Maesto
(dock ej just den sadeln på bilden)
Såg även att det fanns en Bates Caprilli för 10 600:- ny
Jag tycker priserna verkar rätt själiga (nypriser) men jag har ingen erfarenhet av luftstoppade sadlar dvs. med Cair. Och det är ju smidigt att kunna byta koppjärn på sadlarna, visserligen är det ju inte Säkert att sadeln passar ändå men man borde ju kunna anpassa dom ganska mycket efter sin häst, eller ?
Vad har ni för erfarenheter av dessa sadlar ?
Bra/dåliga - varför ?
Vilken sadel har ni eller har ni t.ex. ridit i ?
Kan man justera just luften i sadlarna ?
Vem kan i så fall jusetera luften i sadlarna (var vänder man sig) ?
Blev nyfiken och vill gärna veta så mycket som möjligt!
Tänkte att jag kanske i alla fall kunde ge den en chans och ta hem den sadeln jag såg, på prov. Men jag undrar också vilka hästar som brukar kunna ha dessa sadlar ? Eller är det väldigt olika då man kan justera dom ?
Fick syn på en sadel som intresserade mig och som dessutom fanns inom mycket rimligt avstånd från mig. Jag tänkte att jag kunde ringa och fråga om jag inte kunde få ha den på öppet köp någon vecka, men så började jag luska runt lite och sen så såg jag att en sådan sadel ny kostade end. 9100:- och beg. låg den ute för 7500:-.
Sadeln i fråga var en Bates Maesto
(dock ej just den sadeln på bilden)

Såg även att det fanns en Bates Caprilli för 10 600:- ny

Jag tycker priserna verkar rätt själiga (nypriser) men jag har ingen erfarenhet av luftstoppade sadlar dvs. med Cair. Och det är ju smidigt att kunna byta koppjärn på sadlarna, visserligen är det ju inte Säkert att sadeln passar ändå men man borde ju kunna anpassa dom ganska mycket efter sin häst, eller ?
Vad har ni för erfarenheter av dessa sadlar ?
Bra/dåliga - varför ?
Vilken sadel har ni eller har ni t.ex. ridit i ?
Kan man justera just luften i sadlarna ?
Vem kan i så fall jusetera luften i sadlarna (var vänder man sig) ?
Blev nyfiken och vill gärna veta så mycket som möjligt!
Tänkte att jag kanske i alla fall kunde ge den en chans och ta hem den sadeln jag såg, på prov. Men jag undrar också vilka hästar som brukar kunna ha dessa sadlar ? Eller är det väldigt olika då man kan justera dom ?