Bukefalos 28 år!

Sadlar på 16,5

Sv: Sadlar på 16,5

Hon hade ganska rak rygg, vilket Brandy också har.
Till honom har jag som sagt en Henri De Rivel, en dressyrmodell som jag tycker mycket om.

Har ingen bra bild på den, men här är en där jag rider i den
9583741.jpg


För övrigt tycker jag också att man glider runt för mycket i Globus Gloi, men då var den som jag red 17" (=för stort för mig).

Och ang. Amerigosarna Kiickan, så är ju dem väldigt små i storlekarna i ". En halv storlek mindre brukar dem vara än "vanliga" sadlar, så 18" är ju inte så mycket på en Amerigo :D
 
Sv: Sadlar på 16,5

Jag har en Glóbus Glói till min häst som var ganska lång och smal rygg, visserligen beror det mycket på att han är omusklad efter att ha stått i vila.
Men den är i alla fall 16,5 och jag sitter så in i vassen bra i den.
 
Sv: Sadlar på 16,5

Japp, det gör dem, men då är dem väldigt små. Och jag vet inte om det finns i alla modeller...

Och begagnad kan man nog glömma att hitta i 16" :p
 
Sv: Sadlar på 16,5

Köpte en beg Dominus 16,5 för 9000:- o den är i jättebra skick. Är super nöjd med sadeln, kort med ändå rymlig i sätet !
 
Sv: Sadlar på 16,5

Okej, har du sålt den nu?

Passar den hästar med rak eller svängd rygg?
 
Sv: Sadlar på 16,5

Förlåt för lite trådkap Melina :o
Har den ute på annons, men just nu ligger den här hemma.
Askurs rygg ser ut såhär och såhär och på honom ligger den egentligen bra, det är bara jag som inte tycker om den.
 
Sv: Sadlar på 16,5

Hon hade ganska rak rygg, vilket Brandy också har.
Till honom har jag som sagt en Henri De Rivel, en dressyrmodell som jag tycker mycket om.

HdeR har gjort om sina på något sätt, tror jag. Min gamla är mer en dressyrmodell och man sitter superbt i den. Helt underbar att rida i! Men de nyare jag haft till verksamhetshästarna har inte varit likadana (plattare och hårdare) eller ens hälften så bra. Där hamnar man fel på hästen, oavsett nästan vad man sitter på för häst. Så jag håller med både brandybus som tycker de är bra och spurning som inte tycker det.

Globus Gloi far man rent ut sagt åt h-e i om den inte ligger perfekt på hästen. Att sadla om 7 ggr på en timmes träning är INTE KUL! Själv rider jag helst i Baldur...
 
Sv: Sadlar på 16,5

Jag har precis köpt en Gloi och den sitter som en smäck på min häst. Jag tycker att jag sitter bra i den också. Om än så är den lite hård och inte insutten än :-)
 
Sv: Sadlar på 16,5

Iofs behövs väl omsadling till alla sadlar som inte passar hästen på ngt vis kan man tycka.Är de för smala åker de fram & tvärtom(om hästen inte är rejält överbyggd vill säga)
 
Sv: Sadlar på 16,5

Visserligen en "budgetsadel" men skön att rida är Wintec dressyr. Jag har själv en 16,5". Den passar min häst som är kort och överbyggd. Den blir mer svängd med det vidaste koppjärnet och rak med smalare järn.
 
Sv: Sadlar på 16,5

Gå på softsaddles.info å ta en titt på "supreme tøltmaster" ka til passes til alle hester og er en av de korteste på markedet=)

Mvh Hanne
 
Sv: Sadlar på 16,5

Jag har precis köpt en Gloi och den sitter som en smäck på min häst. Jag tycker att jag sitter bra i den också. Om än så är den lite hård och inte insutten än :-)

Min satt bra på hästen tills hon började muskla sig och släppte i ryggen. Då for sadeln åt tjotahejti. (Fast allt far omkring på henne just nu, ska prova en bomlös en vecka och testa) Har sen provat Gloi på 7 hästar till men ingen kan ha den så nu är den till salu...
 

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Bubbles
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på träningsshorts som sitter bra på lite större lår och rumpa, som tål att springas i utan att åka upp till skrevet och...
2
Svar
24
· Visningar
868
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
34
· Visningar
1 334
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 063
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp