linafina
Trådstartare
Jag är på jakt efter en bra hoppsadel till min arab. Jag har tittat på en Tolga som jag tyckte verkade kanon. Men hur är det med kalvskinn egentligen? För och nackdelar?
Man skulle tydligen kunna värma om den när hästen ändras i kroppen också. Den var så himla snygg och priset var överkomligt.
Finns det någon här som har en sådan sadel?
Jag vill gärna ha ut en sadelutprovare, men har dom alla möjliga märken eller håller dom sig till särskilda märken?
Jag hade tänkt prova en Wintec 500 Close Contact också, någon som har erfarenhet av den sadeln?
Hur är det egentligen med storlekarna? Är 17" för vuxen ryttare? Det kan ju vara så att hästen inte kan ha större sadel än exempelvis 16,5" för att den är så kort i ryggen
, hur gör man då?
Jag behöver tips och råd för det här med ridsadlar är jag ingen höjdare på.
Ni som har unghästar, vad har ni för sadlar?
Man skulle tydligen kunna värma om den när hästen ändras i kroppen också. Den var så himla snygg och priset var överkomligt.
Finns det någon här som har en sådan sadel?
Jag vill gärna ha ut en sadelutprovare, men har dom alla möjliga märken eller håller dom sig till särskilda märken?
Jag hade tänkt prova en Wintec 500 Close Contact också, någon som har erfarenhet av den sadeln?
Hur är det egentligen med storlekarna? Är 17" för vuxen ryttare? Det kan ju vara så att hästen inte kan ha större sadel än exempelvis 16,5" för att den är så kort i ryggen
Jag behöver tips och råd för det här med ridsadlar är jag ingen höjdare på.
Ni som har unghästar, vad har ni för sadlar?